Na pravidlech Legend jsem začal pracovat v roce 1998, tehdy hra nesla název Legendy Armandie , tuto hru nyní označuji jako verzi 0. Jedná se o fantasy rpg s dovednostním systémem, postavenou na poolové vyhodnocovací mechanice (používají se šestistěnné kostky s čísly 0,1,2). V úplných začátcích byla hra postavena na systému vyhodnocování pomocí kostky k12, ke kterému jsem se v jedné z odnoží systému vrátil v návaznosti na pátou edici D&D. Součástí je rozpracovaný setting Armandie se smyšlenými národy (krondirové, gairinové, wossové...), laděný mírně Tolkienovsky.

50%

Vlastní setting se postupem času ukázal být určitým břemenem hry a tak došlo někdy kolem roku 2010 k oddělení systémové části (systém byl vyčleněn pod názvem Siluety) a settingové části, která sklouzla ke klasické fantasy v souvislosti s poptávkou po nástupci tehdy skomírajícího Dračího Doupěte. Tuto verzi Legend označuji číslem 1, v pozdější fázi na ni pracoval malý tým spolutvůrců soustředících se zejména na settingové aspekty, ale kolektivní práce neměla dlouhého trvání a z původně plánovaného knižního vydání nakonec sešlo pro nedostatek testerů.

V roce 2012 jsem projekt Legend znovu oživil jako Legendy 2, setting jsem tentokrát začal směřovat do fantastiky říznuté steampunkem a postapokalypsou. Kostkový systém se změnil na klasický pool šestistěnek, kdy šestky = úspěchy. Byla to spíše touha dlouho rozpracovaný projekt konečně dokončit, ale i zde nakonec došel tvůrčí dech a hra odplula zpět do šuplíku.

Hra označená jako Legendy 3: Pustina začala úpět pod údery kláves v roce 2018, původním textům pedchozích verzí se dostalo revize, chuť do práce jsem znovu dostal díky zabřednutí do Jeskyní a draků. Soustředil jsem se tentokrát na postapokalyptické fantasy prostředí a znovu jsem upravil vyhodnocovací systém, tentokrát na pool černých a bílých k6 kostek s hodnotou 0 a 1, přičemž černé se od bílých odečítaly.

Nadcházející iterací systému bude patrně hra s názvem Arkánum, původně vyvíjená jako rpg hra pro děti. Celkově by se mělo jednat o jakousi pravidlovou komprimaci, zjednodušení a minimalizování léta rozvíjených konceptů do sevřené podoby krátkých pravidel.